miasmagnifika.blogg.se

Mias magnifika blogg, en feminist & antirasists tankar och åsikter!

Karl-Johan fortsätter missa poängen!

Publicerad 2013-12-18 22:10:44 i Feminism,

Jag hade missat att det fanns ännu en krönika, det hade kommit ett försvar på den förra.
 
http://www.expressen.se/gt/kronikorer/karl-johan-karlsson/karlsson-debatt-om-att-tjejer-svalter-sig/
 
 
 
Du missar poängen Karl-Johan! Det är självklart allvarligt att barn svälter sig men det du vill ha sagt försvinner i hur du säger det. Du fortsätter prata om det som om männens åsikter är de viktiga, de som räknas, "på riktigt". 
 
"Jag tycker att fler män borde fördöma det här. Det är det jag menar med att vi borde "kliva upp på catwalken" och "lufta våra åsikter" - inte att vi ska tala om för kvinnor att de ska se ut på det ena eller andra sättet."
 
Om män "borde fördöma det här", på vilket sätt är det att inte tala om för kvinnor hur de ska göra?
Du måste som sagt se det verkliga problemet Karl-Johan. Du fortsätter skriva:
 
"Jag skriver dock ingenstans att jag vill ha ett kurvigt ideal. Jag konstaterar att killar verkar föredra kurviga tjejer framför de supersmala modellerna på catwalken som många unga kvinnor vill se ut som."
 
Men här skriver du precis det, att män föredrar kurviga tjejer. Precis det du skriver att du inte skriver.
Det ska inte spela någon roll vad män föredrar, det är just därför det är ett problem!
 
Du missar poängen, du missar the big picture, du missar det för att det här är ett så pass djupt rotat samhällsproblem. Så, Karl-Johan och alla ni som inte ser det, öppna ögonen, våga se.
 
Våga bryta mönstret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela